Dešťovka II 

 

Jak požádat a vyřídit dotaci krok za krokem

Vyřízení dotace z programu Dešťovka není časově náročnou operací. I zde platí pravidlo 3 týdnů. Zpravidla do tří týdnů po podání žádosti a doložení potřebných dokumentů se dozvíte, zda je žádost v pořádku. Po dokončení realizace, doložení dokumentů prokazujících ukončení realizace a po od uzavření smlouvy se SFŽP odesílá Fond peníze zpravidla na účet opět do tří týdnů. Co tedy musíte pro získání dotace udělat?

1. Zpracování odborného posudku

Jedná se o povinnou přílohu podané žádosti o dotaci. Zpracujeme Vám do dvou týdnů.

2. Podání žádost o podporu z programu dotace Dešťovka

K podání žádosti využijte oficiální stránku Dotace Dešťovka.

Vyplněný formulář žádosti vytiskněte, podepište a společně s povinnými přílohami doručte osobně nebo poštou v listinné podobě do 30 kalendářních dnů na krajského pracoviště Fondu.

Co je nezbytné doložit k podání žádosti?

  • formulář žádosti
  • odborný posudek – obsahuje zjednodušenou projektovou dokumentaci a vyčíslení přínosů
  • souhlasné prohlášení ostatních spoluvlastníků (pouze v případě, že obytný dům má více vlastníků)
  • plná moc (pouze v případě zastupování třetí osobou)
  • doklad o právní subjektivitě (pouze právnické osoby)

3. Posouzení podané žádosti 

Žádost včetně všech povinných příloh posuzují pracovníci krajského pracoviště SFŽP. V případě zjištění nedostatků budete vyzváni k jejich odstranění, a to ve lhůtě do 30 kalendářních dní. Je-li žádost v pořádku, Fond Vám zašle na Váš email oznámení o akceptaci žádosti. Posouzení žádosti trvá obvykle 3 týdny.

4. Realizace podporovaných opatření

Na realizaci máte v případě stávajících objektů (zkolaudovaných před 27.4.2017) 12 měsíců od akceptace žádosti a v případě novostaveb (zkolaudovaných po 27.4.2017/ještě nezkolaudovaných) 24 měsíců od akceptace žádosti. V odůvodněných případech můžete písemně požádat Fond o prodloužení lhůty pro doložení dokumentů pro uzavření smlouvy.

Pokud budete používat srážkovou vodu ke splachování toalet, kontaktujte svého provozovatele kanalizace a dohodněte s ním další postup. Před vyplacením dotace budete v tomto případě potřebovat dokument prokazující dohodu mezi Vámi a provozovatelem kanalizace na odvádění odpadní vody vzniklé ze srážkové či přečištěné odpadní vody do veřejné kanalizace, tedy například smlouvu či její dodatek o odkanalizování dle zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, v platném znění, nebo prohlášení provozovatele kanalizace, že změnu stávající smlouvy o odkanalizování v souvislosti s využitím srážkových vod ke splachování nepožaduje.

5. Doložení dokončení realizace a závěrečné vyhodnocení žádosti

Po dokončení realizace podporovaných opatření musíte doložit doklady pro uzavření smlouvy o poskytnutí podpory. 

Co je nezbytné doložit k dokončení realizace?

  • formulář doložení dokončení realizace a žádost o uvolnění finančních prostředků
  • faktury za realizaci díla a zhotovení odborného posudku
  • soupis provedených prací (např. položkový rozpočet, smlouva o dílo, předávací protokol)
  • potvrzení o úhradě (např. výpis z bankovního účtu)

Další specifické dokumenty

  • souhlas provozovatele kanalizace se zaústěním bezpečnostního přepadu akumulační nádrže do kanalizace 
  • dokument prokazující dohodu mezi Vámi a provozovatelem kanalizace na odvádění odpadní vody vzniklé ze srážkové či přečištěné odpadní vody do veřejné kanalizace
  • platné povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních v případě realizace opatření využití přečištěné odpadní vody
  • dokumenty k veřejné podpoře

Fond předložené dokumenty během 3 týdnů zkontroluje a v případě zjištění nedostatků Vás vyzve k jejich odstranění ve stanovené lhůtě.

6. Rozhodnutí ministra a smlouva o poskytnutí podpory

Pokud je žádost bezchybná, je předložena ke schválení ministerstvu životního prostředí. O udělení podpory rozhoduje ministr životního prostředí.

Na základě rozhodnutí ministra a splnění veškerých podmínek s Vámi Fond uzavře písemnou smlouvu, která stanoví konkrétní individuální podmínky, za kterých se podpora poskytuje (zejména výše dotace, účel použití, lhůty a způsob čerpání dotace apod.). Smlouvu včetně rozhodnutí ministra Vám zašle Státní fond v elektronické podobě k podpisu. Smlouvu si řádně prostudujte, vytiskněte a opatřete úředně ověřeným podpisem, následně ji odešlete dle pokynů, které obdržíte spolu se smlouvou, zpět na Fond.

7. Vyplacení podpory

Po doručení Vámi podepsané smlouvy a následném podpisu ředitele Fondu Vám převede Státní fond životního prostředí dotaci na Váš bankovní účet.